Instagram

Monday, May 05, 2014

permulaan aku disini

bismillah,

masih aku ingat lagi hari pertama aku menjejakkan kaki di kelas itu, S2BP7. Setelah seminggu aku bersama dengan budak2 S1BP4. Tak banyak memori, tapi kalau ada pasti yang manis2 belaka sahaja. Owhyeah, bukan seminggu tapi dua minggu termasuk orientasi sekali..Tetapi, aku bukan nak kisahkan soal S1BP4 disini. Kalau ada rezeki akan aku coretkan sesuatu buat kelas pertama aku di KMNS.


Sebagai budak pertukaran modul, perasaan terasing itu sudah pasti wujud. Rasa macam "eh, dia orang boleh terima aku ke?" "boleh ke aku biasakan diri dengan dia orang nanti"...bla bla bla.. semua bercampur menjadi satu..

tapi, aku tak sangka perancangan Tuhan cukup indah.. Pada hari pertama itu, aku sudah berjumpa dengan kekasih dan sahabat yang sangat sayang dan sangat santun dihati aku.. SYIRA, aku panggil dia..Tapi, POJAN ada bagi gelaran pada dia yaitu UNKNOWN..hahaha..tak tau kenapa, tapi POJAN memang suka bagi nama gelaran pada orang..nasib baik aku tak ada..katanya, biar nampak lebih akrab..huhuhu.. masih kukuh diIngatan aku (perghhh skemanya ayat), kali pertama dia menegur aku..cukup sempoi tapi rasanya agak istimewa "Kau dari modul berapa?"

tidak pernah lagi dalam pertemuan pertama kali aku dengan mana2 orang, mereka membahasakan diri "KAU AKU"..sebab bagi aku, bila dah mula pakai "KAU AKU" itu penanda awal orang itu sangat kamcing dengan hati aku.. dan siapa sangka semudah dan sepantas itu aku rapat dengan dia.. huhuhu..

pertemuan kami as pelajar pertukaran modul mula2 sekali di Makmal yang terletak dipelusuk alam..jauh gilaaaa... dan disitu aku mula kenal AZA dan VIVIAN.. AZA sebenarnya budak prac (kelas) yang sama dengan SYIRA sebelum ini.. aku selalu kata kat SYIRA "jodoh korang kuat, tu yang sampai sekarang masih satu kelas"..hahaha.. you know I joked..ngeee..

hari itu, kelas pertama adalah Kimia Tutor.. to my suprise, lecturer yang mengajar aku itu adalah cikgu kuliah aku masa di prac lama..MR.WONG.. orangnya sangat dedikasi, tegas but sometime he's a little bit cutey..hahaha.. aku selalu imitate percakapan and perbuatan dia..hahaha..aku tau memang sangat tak baik...tapi, tanyalah siapa2,confirm mereka pun pernah buat benda yang sama..

"Zero mark"
"I sepak you kang"
"Where is the bond break, there is the bond formed"
"Kenapa quiz you teruk? Nak I koyakkan kertas you"
"God is observing you"

yadada yadada..

tapi, dia adalah lecturer yang paling aku respect..dialah yang paling caring soal pembelajaran kami dan sangat tak lokek ilmu..and one thing, dia dalam tutor dengan dia kat unit sangat berbeza.. kalau kat tutor dia nampak macam singa, tapi kalau kat unit, wallahi macam seorang boifren yang penyayang..hahaha..

memori sadis for the first day and the first time aku masuk kelas dia, awal2 lagi aku dah kena bash dengan dia, sebab aku tak ingat nama cikgu tutor kimia aku kat prac lama.. bapak ar! nasib baik tak nangis..hahaha.. but, something yang aku perasaan, time tu ada budak back-up aku..tapi for my godness aku tak tahu siapa.. so, thanks pada orang yang back-up aku..hihihi..

petang tu fizik amali, first experiment kami, chapter "consistency".. Dan untuk pertama kali, ada budak prac asal S2BP7 tegur aku..dia orang pertama yang approach kami..walaupun, dia actually just menanya macam mana nak guna apparatus experiment tu, tapi once dia tegur, aku mula rasa kehadiran aku dialukan di S2BP7..

Dialah abang dan kawan yang aku paling banyak susahkan sehingga habis matrik.. dan dia juga antara orang yang aku paling sedih nak berpisah.. even pada awalnya kami tak rapat, sebab aku suka buat hal aku, dan selalu tak pedulikan dia (mereka)..actually, lebih kepada aku malas nak rapat dengan budak lelaki..tapi, tak sangka boleh ada bonding dengan dia at the end.. nama dia ASYRAF.. Kalau orang kata aku suka dia, yeap memang aku suka dia.. siapa yang tak suka dengan orang yang dah banyak tolong kita, kadang2 care pasal kita.. aku suka dia jadi kawan aku.. hati dia halus, senang tersentuh tapi power gila cover..respect!! hahaha.. dia tak suka cakap benda2 remeh sebab dia malas nak fikir..dan ASYRAF ni ketua prac kami.. dia rajin, rajin and rajin.. hahahaha..

Dan JANI orang kedua yang tegur tapi orang pertama yang aku rasa dia annoying.. tapi, sekarang dia adalah casanova aku yang aku sayang..hahaha..dan dia dah ada makwe. so, tak boleh nak kacau..haha..

aku bahagia dan bersyukur dapat kenal dengan mereka dan jadi sebahagian dari hidup mereka.. Ini permulaan journey aku dalam S2BP7, yang terpahat dalam hati dan ingatan aku.. mungkin ada yang terkurang dan tercela dalam plot penceritaan aku tapi moga ia tidak mencacatkan memori2 yang telah kami simpan bersama.. masih banyak lagi yang aku ingin coretkan tapi biarlah didalam catatan seterusnya..

S2BP7 FAMILY 
Me.





No comments: